Świąteczny czas

Nie zdążyłam dodać jeszcze dwóch jesiennych postów, a tu nadeszły już święta. Czas mija w zaskakująco szybkim tempie... Co prawda nie czuję zbytnio świątecznego klimatu, ale może zmieni się to, gdy zasiądę do wigilijnego stołu. 

Generalnie rzecz biorąc, święta to wyjątkowy czas. Jest to czas refleksji, zadumy, zatrzymania się w codziennym biegu życiowym. Z drugiej zaś strony medalu widzimy wszechobecną komercję. W sklepach, świąteczne rzeczy pojawiają się już nawet na początku listopada. Co roku zadaję sobie, więc pytanie - czy tak powinno być? Ile tak naprawdę jest świąt w świętach? Zamiast skupić się na wewnętrznym przeżywaniu tego czasu, stresujemy się czy na pewno komuś spodoba się dany prezent, czy o niczym nie zapomnieliśmy, czy nasze dania będą komuś smakowały, czy starczy nam czasu, aby wszystko przygotować. To jest smutne, bo prawdziwy cel świąt coraz częściej schodzi  na drugi plan. 

Teraz powinnam napisać życzenia, ale zamiast tego zostawiam Was z dawką inspiracji świątecznych i jako konkluzję tego wpisu dodam pewien prosty w przekazie wiersz, który napisałam pod wpływem obserwacji codziennego, przedświątecznego zgiełku.

Na ulicy ludzie „wesołych świąt” wykrzykują,
każdemu  słowa te dedykują.
Mam dosyć życzeń świątecznych otrzymywania,
ich magicznej mocy nie spełniania.
Bliscy prezenty w sklepach wyszukują -
„Wszyscy wokół coś kupują!”.
Pamiętajmy, że w świętach nie o prezenty chodzi,
skupmy się, więc na cudzie Bożych narodzin.
Wewnętrznej refleksji dzisiaj dokonajmy,
na później tego lepiej nie odkładajmy!
Bądźmy zawsze uśmiechnięci,
z dnia na dzień stawajmy się coraz lepsi.
Rozpalmy ogień w naszych sercach,
uwierzcie mi, że to doda naszemu życiu piękna.


A Wy czujecie święta? Czy Was również nachodzą czasem tego typu refleksje, o których pisałam powyżej?

Share this:

CONVERSATION

4 komentarze:

  1. Super wpis! mam dokładnie tak samo że nie wiem kiedy ale już święta :) Zapraszam zajrzeć do mnie! <3 https://katarzynak8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne inspiracje i piękny wiersz ^^ To prawda, że ludzie bardziej skupiają się na prezentach oraz przygotowaniach jak będzie wyglądał np. dom na zewnątrz czy wszystko posprzątane, a coraz mniej jest osób, które duchowo przygotowują się do narodzin Chrystusa. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie przede wszystkim święta to czas duchowej odnowy. I tak było w tym roku. Wesołych Świąt :)
    Pandora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, Święta przyszły szybko i szybko się kończą :) Ale ich magia mi się udzieliła. Fajne ozdoby świąteczne i ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Każdy komentarz i obserwacja motywuje mnie do działania. ♥

Thank you for visiting! And I will be really happy if you follow me!
I love you all! ♥

My Instagram: @iamonlyania
My Twitter: @iamonlyania
Snapchat: iamonlyania